- Nové kódy, ktoré máme začať používať (E10.92, E1093, E10.94, E10.95), zatiaľ nie sú nahraté v medicínskom software (u mňa v MediCom-e, ale čo som zatiaľ stihla overiť, ani v iných). Budú dostupné od januára 2023?
- Je to „Protokol“ alebo Žiadosť“ ? Keď vypíšem a odošlem protokol, musím čakať za odpoveďou – schválením ZP, alebo môžem senzory predpísať, ak pacient má splnené podmientky na pokračovanie liečby? Upozorňujem na to, že VšZP a Dôvera majú tlačivo „Protokol o kontrole liečby“ ale Union má tlačivo „ Návrh na schválenie pokračovania hradenej liečby CGM/FGM“ s miestom pre odpoveď poisťovne...
- Na akú adresu resp. komu do ZP to posielame. Ak by platilo, že máme čakať za odpoveďou ZP, potrebovali by sme kontakt na osobu/oddelenie ZP, ktoré to bude riešiť. Na kongrese SDIA p.Mgr Labajová z Dôvery spomínala, že to uľahčia a umožnia elektronické podávanie / odosielanie, čo sa mi v tejto situácii zdá najefektívnejšie. VšZP nedávno spustila e-žiadosti, náš protokol tam samozrejme nie je, ale asi by bolo dobré, aby vedeli, že taká požiadavka je ....
- Ak chcete komentovať, prihláste sa alebo zaregistrujte
Odpovede poskytnuté ZP Dôvera (19.12.2022)
1. Nové kódy budú dostupné od 1.1.2023 po aktualizácii Vašich ambulantných IS. Podľa informácii s NCZI, už kódy boli doplnené do číselníkov.
2. Za Dôveru ZP: jedná sa o žiadosť, ktorá podlieha schváleniu. Pri predpise po roku používania by už mala byť schválená. Žiadosť je možné poslať cez elektronickú pobočku aj skorej ako pri návšteve pacienta v ambulancii.
3. Za Dôveru ZP: uprednostňujeme zaslanie cez elektronickú pobočku, v takomto prípade nie je potrebné vypisovať hlavičku žiadosti/protokolu s údajmi o lekárovi a pacientovi, stačí vypísať potrebné údaje k liečbe