Otázky k protokolom

  1. Nové kódy, ktoré máme začať používať (E10.92, E1093, E10.94, E10.95), zatiaľ nie sú nahraté v medicínskom software (u mňa v MediCom-e, ale čo som zatiaľ stihla overiť, ani v iných). Budú dostupné od januára 2023?

 

  1. Je to „Protokol“ alebo Žiadosť“ ? Keď vypíšem a odošlem protokol, musím čakať za odpoveďou – schválením ZP, alebo môžem senzory predpísať, ak pacient má splnené podmientky na pokračovanie liečby? Upozorňujem na to, že VšZP a Dôvera majú tlačivo „Protokol o kontrole liečby“ ale Union má tlačivo „ Návrh na schválenie pokračovania hradenej liečby CGM/FGM“ s miestom pre odpoveď poisťovne...

 

  1. Na akú adresu resp. komu do ZP to posielame. Ak by platilo, že máme čakať za odpoveďou ZP, potrebovali by sme kontakt na osobu/oddelenie ZP, ktoré to bude riešiť. Na kongrese SDIA p.Mgr Labajová z Dôvery spomínala, že to uľahčia a umožnia elektronické podávanie / odosielanie, čo sa mi v tejto situácii zdá najefektívnejšie.  VšZP nedávno spustila e-žiadosti, náš protokol tam samozrejme nie je, ale asi by bolo dobré, aby vedeli, že taká požiadavka je ....

Odpovede poskytnuté ZP Dôvera (19.12.2022)

 

1.  Nové kódy budú dostupné od 1.1.2023 po aktualizácii Vašich ambulantných IS. Podľa informácii s NCZI, už kódy boli doplnené do číselníkov.

 

2. Za Dôveru ZP: jedná sa o žiadosť, ktorá podlieha schváleniu. Pri predpise po roku používania by už mala byť schválená. Žiadosť je možné poslať cez elektronickú pobočku aj skorej ako pri návšteve pacienta v ambulancii.

 

3. Za Dôveru ZP: uprednostňujeme zaslanie cez elektronickú pobočku, v takomto prípade nie je potrebné vypisovať hlavičku žiadosti/protokolu s údajmi o lekárovi a pacientovi, stačí vypísať potrebné údaje k liečbe